esmaspäev, 18. juuli 2016

Esimene päev Istanbulis.

Ärkasime umbes 11 ajal.  Käisime kiirelt pesus ja otsustasime sööma minna. Kuna me hommikusöögi kella aega ei teadnud oleksime napilt toidust ilma jäänud. Läksime esimesele korrusele küsisime kus hommikusöök toimub saime esmalt vastuse, et kell on nii palju ning süüa me ei saa. Paari minuti pärast tuli aga teine administraator, kes tuli meile vastu ning palus meile siiski hommikusöök tuua.
  Eine oli ,,super". Valikus olid helbed koos Türgi,,vapustavalt" maitsva piimaga ning kauss puuviljadega.  Eks me siis Lauraga läksime puuvilja kausi juurde ja alustasime päeva ploomidega. Kusjuures olid need ülihead, aga siiski ei saa seda nimetada kõhtu täitvaks eineks.
   Peale söömist leppisime administraatoritega kokku, et jätame oma kohvrid sinna ja läksime linna peale. Esmalt otsisime üles koha, kus saime eurod liirideks vahetada.  Laura arvas, et läheb üksi šoppama ning meie Alexi ja kahe kohalikuga suundusime linna läbi kammima.
   Kõigepealt läksime katoliiklaste kirikusse, mis oli nagu tõsiselt ilus. Kogu see arhitektuur ja need vitraasid laes. See oli hämmastav kogemus. Kuigi pildistamine oli seal keelatud saime siiski ka mõned klõpsud teha.
   Peale kirikut andis mu kõht mulle märku, et aeg oleks midagi süüa.  Leppisime kokku, et jalutame veel veidi ringi ja siis lähme sööma.  Tee peale jäi veel üks katoliiklaste kirik. Selle kohta ei oska ma nagu väga midagi öelda, kuna eelmine kõik oli nii võrd uhke siis see tundus kuidagi tavaline. Jah seal olid ka ilusad vitraasid laes, aga ei midagi erilist.
  Järgmise nurga peal nägin mäkki ja teadsin kohe kuhu sööma lähen. 😃😃Teised olid samuti nõus ning läksime. Tellisin ühe juustuburgeri. Selle peale sain ma aga lõpuks hoopis topelt juustuburgeri eine, sest türklased ei ole inglis keeles just väga pädevad.  Maitsel polnud erilist vahet. Kui siis nii palju, et friikad olid maitsvamad kui Eestis.
  Saime söödud ja liikusime edasi. Tänaval olid endiselt lapsed, kes tulid ligi ja pakkusid pärgasid.  Aus olla siis muutub see juba tüütuks 😃 Peale paari kilomeetri läbimist jõudsime suure torni juurde. Tornis üleval korrusel on ööklubi ning torni külastus pilet on 15 liiri.  Tornist on super vaade kogule linnale.
  Otsustasime edasi minna mere äärde. Imestama pani, et tee peal ei juhtunudki viperusi. Mere ääres oli mõnus. Saime natuke vaheldust sellele kuumale, mis on linnas sees 😃
  Kuna aeg hakkas end peale suruma pidime vaikselt tagasi liikuma hakkama. Otsustasime minna rongiga, kuna jalad olid juba nii läbi sellest vantsimisest.  A ja muide siin on tänavad hullult künklikud😃 ikka mäest üles ja alla😃 Läksime rongile. Rongi sõit oli täna tasuta,sest rahvas tähistab ebaõnnetunud riigipöörde tõttu. Rong oli meeletult rahvast täis. Läksime peale ise täiesti läbi omadega ja üritasime leida istekohad.  Saime rongi ühte otsa istuma. Järjest rohkem tuli inimesi ja lõppuks enam ei näinud vahekäigust mitte midagi.
 Jõudsime tagasi hostlisse. Viskasime siruli ja puhkasime. Natuke enne 6 hakkasime liikuma Bursa. Võtsime takso ja alustasime taas teekonda. Liiklus on siin ikka jube.  Auto suri mitu korda välja kuna tõus oli liiga suur ja me lihtsalt vajusime mäest tagurpidi alla.  Sõitsime taksoga mingi paar sada meetrit ja siis loobusime.  Taksojuhile maksime selle eest 10 liiri mis teeb siis eurodes natuke üle 3 euri. Läksime edasi jala. Saime kokku eestlastega, kes tulid tänase lennuga ning läksime üheskoos edasi. Ostsime praami piletid ja kuna meil oli veel tund aega praamini aega istusime mere ääres olevasse välikohvikusse.  Eemalt nägime kuidas politsei võttis kinni mingi mehe ja otsis ta koti läbi.  Toimus mingi arutelu ning peale seda pandi mehel käed raudu ja viidi minema.
  Lõpuks oli aeg praamile minna. Otsisime pileti peal olevate andmete põhjal oma kohad ja sõitsime Bursa. Sõit kestis 2 tundi 😊 See linn on tõsiselt ilus.  Räägiti, et tuleme väiksesse linna, aga vaata imet siin elab 2 miljonit inimest. Kergelt rohkem kui meil Eestis üldse kokku. Linnas elu käib ja tunne on nagu oleksid kuurordis😃
Jalutasime hotelli juurde, mis oli sadamast ca 1 km kaugusel. Hotell on ilus kui siis kahju on sellest, et basseini esmaste andmete põhjal pole.
  Tõime asjad tuppa ja läksime õhtusöögile. Meile pakuti grillkana ja pastat. Toit oli isegi päris maitsev 😃
  Lauas arutasime õhtuseid plaane ning otsustati minna linna peale. Mina loobusin, tundsin end liiga väsinuna ja tulin on tuppa ning Pakkisin asjad lahti 😃😃